1. Du är här:
  2. Hem
  3. Kontakt
  4. Returer

Returer från kund

Denna policy gäller för retur av produkter från kund. Samma förfarande gäller oavsett om det gäller reklamation eller om returnering önskas av andra orsaker.

Returer från kund av tidigare levererade produkter, ska föregås av en uppgörelse mellan ansvarig säljare eller servicekoordinator och kund.

För returer av produkter gäller följande:

  • Innan godset skickas i retur ska kunden begära en returblankett och RMA-nummer från vår servicekoordinator via mail service@somas.se. Returblankett med RMA:nr samt kopia på ordererkännande, faktura eller packsedel ska bifogas godset vid alla returer.
  • För artiklar som skickas till vår serviceverkstad för reparationer och underhåll krävs inget returnummer.

Returer av annan orsak, återköp

Returer av annan orsak kan göras efter överenskommelse med ansvarig säljare. I dessa fall avgår alltid ett generellt returavdrag på minst 30 %. Slutligt returavdrag fastställs efter besiktning när godset ankommit till Somas.

Enbart produkter och reservdelar i nyskick och i standardutförande kan accepteras i retur för eventuellt återköp.

Reservdelar ska returneras i obruten originalförpackning.


Kontakt-returer-CTA1

Intresserad av våra utbildningar?

Om du eller ditt företag behöver en skräddarsydd utbildning och som inte täcks in av våra ordinarie kurser, skicka in en intresseanmälan och berätta vad du behöver så hjälper vi dig!

Har du några frågor?