Ledig tjänst

Operativ inköpare

Är du intresserad av att arbeta med operativt inköp på ett företag där du har goda utvecklingsmöjligheter?
Gillar du ordning och reda, frihet under ansvar och tycker om att möta människor? Då kan det vara dig vi söker!

Om verksamheten

Somas utvecklar, producerar och marknadsför regler- och avstängningsventiler tillverkade i rostfritt, syrafast stål till hela världen. Vi är idag drygt 180 medarbetare fördelade på sex orter i fem länder och finns representerade inom de flesta branscher. Somas som företag har en platt organisation som kännetecknas av passionerad nyfikenhet, kvalitet, närhet och hög servicegrad.
För oss är trygghet och kontinuitet centrala faktorer i vår verksamhet. Detta är något som vi lagt stor vikt vid under våra mer än 75 år i branschen och för oss ingår det som en naturlig del i våra relationer till medarbetare, kunder och leverantörer. Vi är stolta över att vi idag är ledande inom utvecklingen av reglerventiler och vår ambition är att förbli så även i framtiden. I takt med ökat behov av våra produkter och tjänster behöver vi utöka vår inköp- och logistikavdelning med ytterligare en operativ inköpare till vår verksamhet i Säffle.

Om rollen
Som operativ inköpare hos Somas får du en viktig roll i att säkerställa en välfungerande materialförsörjning till vår produktion, vilket sker i nära samarbete med inköpsteamet och kollegor på andra avdelningar.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av:
•Planering och inköp av råvaror, komponenter, lagervaror, legoarbeten och kundspecifika artiklar
•Leveransbevakning av order
•Avtalsförhandling och prisöverenskommelser med leverantörer
•Hantering av avvikelser, reklamationer och returer
•Leverantörsuppföljning och leverantörsbesök
• Systemvård, artikelupplägg och uppdatering av priser i affärssystemet AX Dynamics

Vem är du?

Vi söker dig som har några års erfarenhet från en inköpsroll och som är trygg i förhandlingsprocessen.
Meriterande är om du har god förståelse för industriell tillverkning och kan läsa ritningar.
Här trivs du som tar initiativ och har förmågan att leda dig själv i det dagliga arbetet, du gillar att arbeta både självständigt och i grupp. Vi tror att du som person trivs med att ha ordning och reda och arbeta strukturerat.
I din roll har du dagligen kontakt med både kollegor och leverantörer, där du inte räds för att ta första steget till samtal. Framgångsrika och långvariga relationer är viktiga för oss, därför värderar vi god kommunikationsförmåga samt förmåga att skapa goda relationer mycket högt. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper.
Vi arbetar med nationella såväl som internationella leverantörer, där goda kunskaper i svenska och engelska är nödvändiga i både tal och skrift. Resor i tjänsten ingår så därav är B-körkort ett krav.

Vi erbjuder

För oss på Somas är det viktigt med god arbetsmiljö, hög servicegrad och kvalitet. Vi är stolta över våra produkter, våra kunniga kollegor och det arbete vi gör tillsammans.
Vi erbjuder dig ett självständigt arbete med stort eget ansvar i en organisation med korta beslutsvägar.
Vi erbjuder också en bra gemenskap med kompetenta kollegor i ett välskött företag.

Låter detta intressant? Vi berättar gärna mer!

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta:
Strategisk inköpare: Åsa Pettersson, tel: 0533-69 18 45, mailadress: asa.pettersson@somas.se
HR chef: Linda Magnusson, tel: 0533-69 17 27, mailadress; linda.magnusson@somas.se

Du är välkommen att söka tjänsten med hjälp av formuläret nedan. Vi vill ha din ansökan senast 2022-08-19.

 

Lediga jobb

*” anger obligatoriska fält

Godkända filtyper: docx, doc, pdf, Max filstorlek: 10 MB.
Godkända filtyper: docx, doc, pdf, Max filstorlek: 10 MB.
Integtitetspolicy*
Scroll to Top